Lediga jobb Adecco Sweden AB i Lomma

Se alla lediga jobb från Adecco Sweden AB i Lomma. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lomma som finns inom det yrket.

Kvalitetsassistent till kund i Lomma

Ansök    Aug 25    Adecco Sweden AB    Administratör
Vill du bidra till att upprätthålla hög kvalitet och säkerställa att processerna fungerar smidigt? Vi söker en Kvalitetsassistent som kan stärka vårt operativa kvalitetsarbete och säkerställa att reklamationshantering och artikeladministration fungerar enligt gällande rutiner. Om rollen I denna roll får du en central position i teamet och arbetar nära både sortiment, masterdata och andra interna funktioner. Du blir en nyckelperson i att hålla ihop arbetet... Visa mer
Vill du bidra till att upprätthålla hög kvalitet och säkerställa att processerna fungerar smidigt? Vi söker en Kvalitetsassistent som kan stärka vårt operativa kvalitetsarbete och säkerställa att reklamationshantering och artikeladministration fungerar enligt gällande rutiner.

Om rollen
I denna roll får du en central position i teamet och arbetar nära både sortiment, masterdata och andra interna funktioner. Du blir en nyckelperson i att hålla ihop arbetet med artikeldata och reklamationshantering, samtidigt som du bidrar i olika kvalitetsrelaterade uppgifter.

Dina arbetsuppgifter

• Artikeladministration i vår produktdatabas:
• Uppdatera artikeldata
• Säkerställa korrekt märkning, specifikationer och dokumentation
• Samarbeta med sortiment och masterdata

• Hantering av kundreklamationer:
• Registrera, följa upp och dokumentera ärenden
• Kommunicera med både interna och externa parter

• Övriga kvalitetsuppgifter:
• Stöd i dokumentgranskning
• Uppföljning av avvikelser
• Bidra i förbättringsarbete

Din profil
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad, och som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där kvalitet står i fokus.

• Erfarenhet av kvalitetsarbete inom livsmedelsbranschen är meriterande
• Erfarenhet från dagligvarubranschen är meriterande
• God systemvana, gärna erfarenhet av affärssystem som t.ex. Dynamics 365 eller liknande
• Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska

Vi erbjuder
En spännande möjlighet att kliva in i ett viktigt uppdrag och göra skillnad i en verksamhet som ständigt utvecklas. Du blir en del av ett engagerat team där kvalitet och samarbete står i centrum.

Till en början är uppdraget på 3 månader, med chans till förlängning. Tjänstens omfattning är flexibel och kan anpassas mellan 75-100%. Start är omgående och arbetstiden är förlagd måndag till fredag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Data Engineer till Stickerapp

Är du en datanörd som älskar att skapa magi med Python och ? Vill du jobba i en kreativ och snabbväxande miljö där din kod faktiskt gör skillnad? Då har vi drömjobbet för dig! Om tjänsten StickerApp, den globala ledaren inom klistermärken, söker nu en Data Engineer till deras grymma team i Lomma. Här kan du vara med och forma framtiden för vår dataplattform – samtidigt som du får jobba med ett engagerat gäng som brinner för innovation. Vad du kommer att ... Visa mer
Är du en datanörd som älskar att skapa magi med Python och ? Vill du jobba i en kreativ och snabbväxande miljö där din kod faktiskt gör skillnad? Då har vi drömjobbet för dig!

Om tjänsten
StickerApp, den globala ledaren inom klistermärken, söker nu en Data Engineer till deras grymma team i Lomma. Här kan du vara med och forma framtiden för vår dataplattform – samtidigt som du får jobba med ett engagerat gäng som brinner för innovation.

Vad du kommer att göra
I rollen som Data Engineer kommer du att vara hjärnan bakom våra datadrivna beslut. Du får:

• Designa och bygga smarta dataflöden och pipelines.
• Jobba med molntjänster som Google BigQuery och AWS – för vi gillar höjd på våra lösningar.
• Använda och Python för att förvandla rådata till guld.
• Se till att vår data är säker, snabb och GDPR-compliant.
• Optimera våra datalager så att inget går till spillo (precis som våra klistermärken – kvalitet är allt!).

Tjänsten som Data Engineer är en direktrekrytering till StickerApp med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Om dig
Vi söker dig som är lika passionerad för data som vi är för klistermärken. 

Du är:

• Analytisk och strukturerad: Du älskar att lösa komplexa problem och få saker att fungera smidigt.
• Tekniskt kunnig: Du kan och Python som om det vore ditt andra språk.
• Erfaren: Du har jobbat med dataplattformar som BigQuery eller AWS och vet hur man bygger pipelines.
• Proaktiv: Du gillar att ta initiativ och vill alltid hitta bättre sätt att göra saker på.
• Bra på att samarbeta och kommunicera med olika team

Extra plus om du också har koll på CI/CD, Kubernetes eller Terraform – men inget krav!

Du har:

• En relevant examen inom datavetenskap, systemvetenskap, ingenjörsvetenskap eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av dataplattformar och pipelines.
• Förmåga att skapa struktur i komplexa dataflöden.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om StickerApp
StickerApp är en global ledare inom klistermärken och hjälper kreatörer, företag och varumärken att förvandla sina designs till högkvalitativa produkter. Från starten 2006 har vi vuxit till en scale-up med över 110 anställda. Tillverkningen sker i vår toppmoderna fabrik i Lomma, Sverige.

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Stickerapp med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Lund

Om tjänsten Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter kan också komma att ingå.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med som fortlöper under minst 6 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning när uppdraget löper ut och på sikt en anställning hos företaget. Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. 

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected].

Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, Lund, Administratör, administration, administrativ assistent, service Visa mindre

Administratör till Lund

Ansök    Sep 27    Adecco Sweden AB    Administratör
Om tjänsten Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter kan också komma att ingå.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med som fortlöper under minst 6 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning när uppdraget löper ut och på sikt en anställning hos företaget. Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. 

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected].

Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Lund

Om tjänsten Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter kan också komma att ingå.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med som fortlöper under minst 6 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning när uppdraget löper ut och på sikt en anställning hos företaget. Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. 

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected].

Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, Lund, Administratör, administration, administrativ assistent, service Visa mindre

Produktionsmedarbetare till Isadora

Vill du arbeta i ett globalt bolag och vara delaktig i uppstarten av deras nya produktionsanläggning i Malmö? IsaDora söker nu flertalet Produktionsmedarbetare till deras produktion i Malmö. Ta chansen och sök rollen redan idag och bli en del av ett framåtlåt team i en spännande miljö! Om tjänsten IsaDoras verksamhet kommer succesivt att flyttas till Malmö och därmed söker vi just nu flertalet Produktionsmedarbetare till deras produktion. I rollen som Pro... Visa mer
Vill du arbeta i ett globalt bolag och vara delaktig i uppstarten av deras nya produktionsanläggning i Malmö? IsaDora söker nu flertalet Produktionsmedarbetare till deras produktion i Malmö. Ta chansen och sök rollen redan idag och bli en del av ett framåtlåt team i en spännande miljö!

Om tjänsten
IsaDoras verksamhet kommer succesivt att flyttas till Malmö och därmed söker vi just nu flertalet Produktionsmedarbetare till deras produktion. I rollen som Produktionsmedarbetare ansvarar du för att förbereda och övervaka maskinerna. Du säkerställer att produkterna håller högsta kvalitet och följer uppsatta riktlinjer för hälsa och säkerhet. Du arbetar tillsammans med ditt team för att nå uppsatta produktionsmål.

I din roll som Produktionsmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Arbeta på produktionslinjen med packning, tryckning och märkning av färdiga produkter
- Materialpåfyllnad
- Drift och underhåll av maskiner och utrusning
- Paketering av produkter inför leverans
- Följa produktionsriktlinjer samt följa hälso- och säkerhetsföreskrifter
- Kvalitetsarbete och övervakning av produkter
- Rapportering av eventuella avvikelser eller problem till teamleder
- Vara behjälplig i andra uppgifter som tilldelas

Tjänsten som Produktionsmedarbetare är en direktrekrytering till IsaDora och start kommer att ske tidigast i augusti eller enligt överenskommelse under hösten. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag på dagtid.

Om dig
Vi söker dig som är driven person och som gillar att arbeta i ett högt tempo utan att dra ner på kvalitén. Som person är du noggrann och känner ett stort ansvar för de produkter du framställer. Du kan arbeta både självständigt och i team, därför ställs det krav på god samarbetsförmåga och kommunikation. Har du tidigare erfarenhet från en roll inom produktion eller industri är detta meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Goda kunskaper i svenska
- Kunskaper i engelska är meriterande

Om Isadora
IsaDora är Sveriges ledande makeup-märke och sedan 1983 har vi erbjudit prisvärda, högkvalitativa och användarvänliga produkter för alla. Att vilja bidra och förbättra genomsyrar vårt arbete, detta gäller all kontakt vi har med människor, produkter, vårt varumärke, våra leverantörer och miljön.

IsaDora har idag cirka 80 medarbetare vid huvudkontoret i Malmö varav cirka 20 arbetar på lager och produktion. Vi är nu i en extra expansiv fas som utvidgar produktionskapaciteten med nya produktionslinjer.

Kom och arbeta hos oss så blir du en del av ett stort, välkomnande härligt team som värdesätter dig för den du är. Arbetsmiljön genomsyras av transparens, teamwork, inkludering och en härlig "can do-attityd". Vi gläds av medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv, sina kollegor och vår organisation, samtidigt som vi har roligt tillsammans. Välkommen till IsaDora!

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar IsaDora med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Alice Persson via [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Produktionsmedarbetare, Maskinoperatör, Operatör, Produktion, Industri, Maskin, IsaDora, Adecco, Malmö, Skåne, Visa mindre

Administratör till Lund

Om tjänsten Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter kan också komma att ingå.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med som fortlöper under minst 6 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning när uppdraget löper ut och på sikt en anställning hos företaget. Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. 

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected].

Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, Lund, Administratör, administration, administrativ assistent, service Visa mindre

Inköpare

Ansök    Dec 22    Adecco Sweden AB    Inköpare
Om tjänsten Nu söker vi en erfaren inköpsprofil som vill vara med och forma framtiden för vår kunds räkning. I rollen som inköpare till vår kund i Lomma kommer du tillsammans med sortimentschef definiera övergripande strategi för tilldelade kategorier med mål och utmaningar för dig själv och organisationen. Du kommer utifrån sortimentsstrategi säkra en stark och konkurrenskraftig leverantörsbas samt aktivt arbeta med leverantörsledet och koordinera relev... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi en erfaren inköpsprofil som vill vara med och forma framtiden för vår kunds räkning. I rollen som inköpare till vår kund i Lomma kommer du tillsammans med sortimentschef definiera övergripande strategi för tilldelade kategorier med mål och utmaningar för dig själv och organisationen.

Du kommer utifrån sortimentsstrategi säkra en stark och konkurrenskraftig leverantörsbas samt aktivt arbeta med leverantörsledet och koordinera relevanta affärsaktiviteter gentemot leverantör. Du kommer även att genomföra kontinuerliga leverantörsbedömningar tillsammans med bl.a. kvalitet och ta fram marknadsunderlag på prisutveckling, för att presentera för säljorganisationen.

I rollen som inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

• Prisförhandla med leverantörer.
• Driva förbättringsprojekt för att effektivisera våra inköp.
• Säkra korrekta ramavtal med leverantörerna.
• Stödja och vara delaktig i arbetet med leveranssäkerhet och servicegrader tillsammans med Supply Chain.
• Supporta och stödja våra säljare med relevanta priser och information kring råvarumarknaden.

Om dig
Vi söker dig som har minst 3 års relevant erfarenhet inom inköp. Har du dessutom erfarenhet från livsmedelsbranschen så är det meriterande. Du är trygg i en förhandlingssituation och är van att utifrån en analys av marknaden kunna argumentera för prissänkningar.

Som person är du engagerad, driven, prestigelös, pålitlig och modig. Du får gärna vara en entreprenör som trivs att arbeta självständigt, driva projekt och arbeta stundtals i högt tempo. Du kan navigera mellan högt och lågt, kort och lång sikt och har en god förmåga att föra en konstruktiv dialog med stakeholders såväl internt som externt.

Viktigt för tjänsten är:

- Eftergymnasial utbildning inom Inköp, Ekonomi eller Supply Chain Management
- Behärskar engelska och svenska både i tal och skrift

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, supply chain, ekonomi, supply chain management Visa mindre

Coachande inköpschef till Collinder Märksystem

Ansök    Jul 14    Adecco Sweden AB    Inköpare
Om tjänsten Som coachande inköpschef hos Collinder Märksystem AB kommer du arbeta i nära samarbete med befintligt inköpsteam. Fokus kommer vara att vidareutveckla och kompetenshöja det befintliga teamet. Syftet med tjänsten är att förbereda och lära teamet mer om prisförhandlingar och utmana befintligt sortiment. Genom nya ögon, erfarenhet, kreativitet och pedagogiskt förhållningssätt kommer du bidra till Collinders fortsatta tillväxt och framgång på ett e... Visa mer
Om tjänsten
Som coachande inköpschef hos Collinder Märksystem AB kommer du arbeta i nära samarbete med befintligt inköpsteam. Fokus kommer vara att vidareutveckla och kompetenshöja det befintliga teamet. Syftet med tjänsten är att förbereda och lära teamet mer om prisförhandlingar och utmana befintligt sortiment. Genom nya ögon, erfarenhet, kreativitet och pedagogiskt förhållningssätt kommer du bidra till Collinders fortsatta tillväxt och framgång på ett effektivt sätt.

I din roll som inköpschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Aktivt arbeta med sortiment och prissättning
• Vidareutveckla- och utbilda teamet i deras roller
• Stötta och bistå chefer/kolleger med nya ögon på verksamheten

Tjänsten innebär ett 6-7 månaders konsultuppdrag hos Collinder Märksystem AB, via Adecco. Uppdraget är temporärt och förväntas bidra till nya arbetssätt i företaget. Planerad start är i augusti, alternativt början av september 2021. I denna rekrytering kommer vi använda oss av arbetsprov som en del av processen.

Om dig
Vi söker dig med en gedigen erfarenhet inom inköp. Du trivs i en ledande roll, är pedagogisk och drivs av att kunna bidra till fortsatt lärande och utveckling. För att lyckas i rollen har du en förmåga att tänka kritiskt och se nya lösningar på tidigare frågeställningar. Du är orädd, ansvarsfull och trygg i dialog med leverantörer. Förhandlingar ser du dessutom som en spännande utmaning. Som sann lagspelare stöttar och bistår du dina kolleger med expertis och vägledning inom ditt område.

Viktigt för tjänsten är:

• Gedigen erfarenhet inom inköp
• Erfarenhet från industrin eller liknande bransch är ett krav
• Kunna vidareutbilda och dela erfarenheter på ett pedagogiskt vis
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om Collinder Märksystem AB
Ett familjeföretag som grundades år 1972 i Åkarp. Tidigare VD Björn Collinders föräldrar startade då ingenjörsfirman Knut Collinder AB med inriktning rörmärkning. År 2000 fick företaget det nuvarande namnet Collinder Märksystem AB och man har under åren utvecklat och breddat sitt produktsortiment. Idag säljer man produkter inom Märkning, Identifikation och Säkerhet: Tryckta och graverade skyltar, rörmärkning, varselmärkning, Bryt och lås, märkmaskiner, etikettsystem, arbetsplatsskydd mm. Många av produkterna produceras i eget tryckeri och gravyrverkstad i Lomma där också företagets huvudkontor finns. "Omtankens kraft är vår kraft" – företagets värderingar
Läs mer på www.collinder.se

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Wictorin via [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Collinder AB, Skåne, Lomma, Inköpschef, Inköp Visa mindre

Logistikkoordinator på TIMAC AGRO

Ansök    Sep 29    Adecco Sweden AB    Ordermottagare
Om tjänsten I rollen som Logistikkoordinator/Backoffice support kommer du att jobba nära företagets säljare, regionchefer samt VD och du rapporterar till CFO. Du kommer att ansvara för koordinationen av hela leveranskedjan från beställning via distributör, hämtning på lager och leverans till slutkund. Du ansvarar bland annat för importer, inköp av produkter och håller även utbildningar för nya säljare i CRM-systemet SalesForce. I rollen kommer du tillhöra ... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som Logistikkoordinator/Backoffice support kommer du att jobba nära företagets säljare, regionchefer samt VD och du rapporterar till CFO. Du kommer att ansvara för koordinationen av hela leveranskedjan från beställning via distributör, hämtning på lager och leverans till slutkund. Du ansvarar bland annat för importer, inköp av produkter och håller även utbildningar för nya säljare i CRM-systemet SalesForce. I rollen kommer du tillhöra en mindre grupp om tre personer som arbetar på Backoffice-avdelningen.

I din roll som Logistikkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Ta emot och hantera order i affärssystemet SAP
- Planera, koordinera samt följa upp hela processen fram till produktleverans
- Tillgänglighetsansvar gentemot fabriker samt ha prognos på lagernivåer, leveranser och logistik
- Driva och optimera inköp samt levererat gods, service, inklusive förhandlingar och relationer med leverantörer
- Säkra produktleveranser i tid från våra fabriker i Europa (via lastbil, båt eller tåg)
- Genomföra kontraktsförvaltning och inköp för Sverige
- Ansvara för utbildning och support till våra säljare i CRM-systemet SalesForce
- Ansvarig för såväl kund- som leverantörsreskontran som att till exempel hantera inkomna fakturor, samt skicka ut fakturor och betalningspåminnelser till kunder.

Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete men som nu vill vidga dina kunskaper och ansvarsområden. Du har med fördel arbetat i CRM-system några år och är administrativt lagd. Har du eftergymnasial utbildning inom logistik eller administration så är detta meriterande. Vidare är det meriterande om du arbetat i CRM-systemet SalesForce och affärssystemet SAP.

Som person är du prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete. Med ditt helikopterperspektiv skapar du med lätthet den ordning som krävs för ett effektivt arbete. För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och är serviceorienterad. Du är inte rädd för att ta egna beslut, är tillmötesgående och framåt som person. Du verkar i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar och är därför en person som gärna hugger i där det behövs, både högt och lågt.

Viktigt för tjänsten är
- Du trivs av att arbeta strukturerat i ett högt tempo, utan att göra avkall på leverans och kvalitet
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, sales support eller orderhantering i en liknande roll

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om TIMAC AGRO

I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. TIMAC AGROs uppdrag i Sverige är att tillhandahålla innovativa produkter som genererar en högre skörd och därmed utvecklar svenskt lantbruk. Vi ska vara det bästa agroföretaget när det gäller biostimulering och växtnäring i Sverige. Vi delar alla samma vision – Att driva jordbruket framåt på ett hållbart sätt, samtidigt som miljön respekteras.
Grundforskningen kring biostimulans har gjorts på universitet runtom i världen sedan 1930-talet och därför vet man att vissa naturliga substanser fungerar för olika syften. Produktutveckling och kommersialisering av vetenskapligt framtagna patent är en av Roullierkoncernens grundstenar. De färdiga produkterna har testats i mängder av försök runtom i Europa och sedan 2017 även i Sverige.

Om anställningen och ansökan

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 8 månader med start i mitten av december eller enligt överenskommelse. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag och du jobbar på kontoret i Alnarp. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Koordinator, Logistikkoordinator, Salessupport, Administratör,Administration Adecco, Skåne, SAP, SalesForce, Alnarp Visa mindre

Orderhanterare till Ehrmann

Ansök    Nov 24    Adecco Sweden AB    Orderadministratör
Om tjänsten Som Orderhanterare hos Ehrmann Sverige blir du en del av ett mindre team som tillsammans får verksamheten att fortsätta växa i Sverige. Du kommer att få en bred och spännande roll med inblick i både säljsupport, marknadsföring, inköp och logistik. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kundkontakt och utbyte med vårt externa säljteam. Det här är en roll som ger dig möjlighet att utveckla och bredda din erfarenhet och kunskap samtidigt so... Visa mer
Om tjänsten
Som Orderhanterare hos Ehrmann Sverige blir du en del av ett mindre team som tillsammans får verksamheten att fortsätta växa i Sverige. Du kommer att få en bred och spännande roll med inblick i både säljsupport, marknadsföring, inköp och logistik. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kundkontakt och utbyte med vårt externa säljteam. Det här är en roll som ger dig möjlighet att utveckla och bredda din erfarenhet och kunskap samtidigt som du bidrar med dina kunskaper inom kundservice och administration!

I din roll som Orderhanterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering
• Fakturering och uppföljning
• Kampanjadministration
• Uppdatering av prisfiler och masterdata
• Kundreklamationer

Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 7 månader. Det finns möjlighet att anpassa sysselsättningsgraden mellan 75–100%. Start för tjänsten kommer att vara i början på februari.

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av orderhantering och administration, men vill nu vidga dina kunskaper och ansvarsområden ytterligare. Det är väldigt meriterande om du har erfarenhet inom marknadsföring. Det är även meriterande om du har en utbildningsbakgrund inom administration eller företagsekonomi.

Det som utmärker dig är ditt starka självledarskap, din förmåga att ta egna initiativ och att arbeta såväl proaktivt som reaktivt. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete och det faller sig naturligt för dig. Som person är du prestigelös och positiv och har lätt för att kommunicera med din omgivning.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av kundkontakt och orderhantering
• Erfarenhet av arbete i affärssystem
• Talar och skriver flytande svenska och engelska
• Behärskar MS Office Excel och Powerpoint

Erfarenhet av arbete i SAP eller liknande affärssystem är högst meriterande.

Om Ehrmann
Ehrmann Sverige AB startades 2019 och distribuerar idag mejeriprodukter till den svenska och norska marknaden. Huvudkontoret ligger i Lomma och förser kunderna med förstklassiga mejeriprodukter dagligen. Våra varumärken och produkter är uppskattade av konsumenterna. Ehrmann är en av Tysklands ledande tillverkare av mejeriprodukter med produktion på sju orter och över 2600 anställda i hela världen. Men en sak har alltid varit oförändrad genom alla generationer: den kärlek och omsorg som vi ger åt våra produkter. Nöjda medarbetare, nöjda affärspartners och nöjda konsumenter är de viktigaste tillgångarna och grundpelarna för ett framgångsrikt företag. Läs mer på https://www.ehrmann.se/

Om ansökan
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Axel Wrangel via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Administration | Kundtjänst | Orderhantering | Orderhanterare | Malmö | Administratör | Kundsupport | Säljsupport Visa mindre

Marknadskommunikatör till Collinder AB

Ansök    Dec 18    Adecco Sweden AB    Marknadsassistent
Om tjänsten Som marknadskommunikatör på Collinder Märksystem AB kommer du att få arbeta kreativt med kommunikation och marknadsföring i syfte att stärka företagets marknadspresentation. Genom att synliggöra företaget och dess produkter på bästa sätt kommer du vara med att bidra till Collinders fortsatta tillväxt och framgång. I din roll som marknadskommunikatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Aktivt arbete med företagets sociala med... Visa mer
Om tjänsten
Som marknadskommunikatör på Collinder Märksystem AB kommer du att få arbeta kreativt med kommunikation och marknadsföring i syfte att stärka företagets marknadspresentation. Genom att synliggöra företaget och dess produkter på bästa sätt kommer du vara med att bidra till Collinders fortsatta tillväxt och framgång.

I din roll som marknadskommunikatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Aktivt arbete med företagets sociala medier, hemsida och webshop
• Skapa riktade utskick i form av kampanjer, produktblad och erbjudanden
• Förberedande arbete inför mässor
• Stötta och bistå chefer/kolleger med rätt verktyg gällande marknadsföring av företaget och dess produkter

Tjänsten innebär en 6 månaders provanställning hos Collinder Märksystem AB. Om alla parter är nöjda så blir du efter 6 månader erbjuden en fast anställning på företaget. Planerad start är någon gång i början av 2021. I denna rekrytering kommer vi använda oss av arbetsprov som en del av processen.

Om dig
Vi söker dig med utbildning inom marknadsföring och kommunikation. Genom dina studier besitter du även grundläggande kunskaper inom grafisk formgivning och copy-writing. Du har lätt för att uttrycka dig i skrift och besitter en naturlig känsla för bild och form. Du skriver med lätthet varierande texter som väcker intresse hos läsare och kunder. Att skapa säljande material och innehåll är dessutom ett av dina ess i rockärmen.

Du kommer arbeta nära dina kolleger och som en sann lagspelare stöttar och bistår du gärna dina kolleger med expertis inom ditt område. Vidare ser vi gärna att du är driven, målmedveten och lösningsorienterad. Du tar dig lätt ann nya arbetsuppgifter, är orädd, trivs med att ta ansvar och hittar effektivt vägar framåt.

Viktigt för tjänsten är:

• Grundläggande utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation
• Erfarenhet av programmen InDesign, Photoshop och Illustrate
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Känsla av tonalitet i bild och språk

Om Collinder Märksystem AB
Ett familjeföretag som grundades år 1972 i Åkarp. Nuvarande VD Björn Collinders föräldrar startade då ingenjörsfirman Knut Collinder AB med inriktning rörmärkning. År 2000 fick företaget det nuvarande namnet Collinder Märksystem AB och man har under åren utvecklat och breddat sitt produktsortiment. Idag säljer man produkter inom Märkning, Identifikation och Säkerhet: Tryckta och graverade skyltar, rörmärkning, varselmärkning, Bryt och lås, märkmaskiner, etikettsystem, arbetsplatsskydd mm. Många av produkterna produceras i eget tryckeri och gravyrverkstad i Lomma där också företagets huvudkontor finns. "Omtankens kraft är vår kraft" – företagets värderingar

Läs mer på www.collinder.se

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 

Ida-Maria Karlsson via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord

Adecco, Collinder AB, Skåne, Lomma, Marknadskommunikatör, Marknadsföring, kommunikatör, kommunikation, InDesign, Photoshop, Illustrate Visa mindre

Serviceoperatör till Beans in Cup

Om anställningen I rollen som Serviceoperatör / Smakkontrollant blir din huvudsakliga uppgift att erbjuda våra kunder en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan genom daglig kontakt då du smak-optimerar och fyller på kaffemaskiner samt varuautomater, gör hygienservice, levererar varor samt teknisk service såsom felsökning och reparation. Arbetet är självständigt och du har tillgång till tjänstebil samt tjänstetelefon. Din utgångspunkt är kontoret i... Visa mer
Om anställningen
I rollen som Serviceoperatör / Smakkontrollant blir din huvudsakliga uppgift att erbjuda våra kunder en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan genom daglig kontakt då du smak-optimerar och fyller på kaffemaskiner samt varuautomater, gör hygienservice, levererar varor samt teknisk service såsom felsökning och reparation. Arbetet är självständigt och du har tillgång till tjänstebil samt tjänstetelefon. Din utgångspunkt är kontoret i Lomma och du har även möjlighet att utgå hemifrån. Din arbetstid är helgfria vardagar 07.00- 15.30.

Om dig
Du är en kvalitetsmedveten person som älskar en god kopp kaffe! Du har god förmåga att arbeta självständigt och metodiskt. Som person är du positiv, ansvarsfull, noggrann och stresstålig. Du tycker om att söka förbättringar, har god social kompetens och är serviceinriktad. Du har god fysik och trivs med ett arbete där du får röra på dig. Du är gärna praktiskt lagd och har visst tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten:
- Att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
- Genomförd gymnasieutbildning
- Körkort B

Meriterande för tjänsten:
- Elutbildning eller annan teknisk kompetens

Om Beans in Cup
Beans in Cup är en av Sveriges största leverantörer av kompletta fikalösningar för arbetsplatser. I Sverige finner du oss representerade från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi har ett brett utbud av kaffe-, vatten- och varuautomater. Naturligtvis har vi också en välutbyggd organisation för all kringservice såsom teknisk service, ingredienser och tillbehör. Vi erbjuder skräddarsydda helhetslösningar med hjälp av ett varierat produkt- och serviceutbud. Vi erbjuder lösningar som passar alla arbetsplatser, och som ger bekväma och bekymmersfria stunder tillsammans med en lika god som uppiggande dryck. Vår främsta ambition är att underlätta fikapausen och göra den till den stund av avkoppling den ska vara. Beans in Cup - Syd har sin bas i Lomma och servar kunder i hela västra och sydvästra Skåne.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi 0736 84 72 82 eller mail: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operatör, kaffemaskiner, servicetekniker, el, teknik, Beans in Cup, Adecco Visa mindre