Lediga jobb Experis AB i Lomma

Se alla lediga jobb från Experis AB i Lomma. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lomma som finns inom det yrket.

Kvalitetsassistent

Ansök    Aug 22    Experis AB    Backofficepersonal
Vi söker en engagerad och noggrann kvalitetsassistent för att stärka det operativa kvalitetsarbetet hos vår kund som är verksam inom Livsmedelsindustrin. Här kommer du spela en viktig roll i att säkerställa att reklamationshantering och artikeladministration fungerar smidigt och enligt rutiner. Dina arbetsuppgifter * Ansvara för artikeladministration i vår produktdatabas: uppdatering av artikeldata, korrekt märkning, specifikationer och dokumentat... Visa mer
Vi söker en engagerad och noggrann kvalitetsassistent för att stärka det operativa kvalitetsarbetet hos vår kund som är verksam inom Livsmedelsindustrin.

Här kommer du spela en viktig roll i att säkerställa att reklamationshantering och artikeladministration fungerar smidigt och enligt rutiner.



Dina arbetsuppgifter

*

Ansvara för artikeladministration i vår produktdatabas: uppdatering av artikeldata, korrekt märkning, specifikationer och dokumentation
*

Samarbeta nära med sortiments- och masterdatateamen
*

Hantera kundreklamationer: registrering, uppföljning, dokumentation samt kommunikation med interna och externa parter
*

Stödja kvalitetsrelaterade uppgifter vid behov, såsom dokumentgranskning, avvikelseuppföljning och förbättringsarbete

Vi söker dig som

*

Har erfarenhet av kvalitetsarbete, gärna inom livsmedels- och/eller dagligvarubranschen
*

Har god systemvana, gärna med erfarenhet av affärssystem som Dynamics 365 eller liknande
*

Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
*

Har god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vad vi erbjuder

*

Ett omväxlande och viktigt uppdrag i ett engagerat team
*

Möjlighet att påverka och utveckla kvalitetsarbetet i en välkänd organisation
*

Flexibel omfattning 75-100% och möjlighet till förlängning



Start: Så snart som möjligt efter överenskommelse
Plats: Lomma

Ansökan

Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Öster [email protected] Visa mindre

Interim socialchef till kommun i västra Skåne

Söker du en ny utmaning inom socialtjänsten? Har du en socionomexamen eller likvärdig vidareutbildning samt gedigen erfarenhet av ledarskap inom områdena barn och familj samt äldreomsorg? Vi är i behov av en engagerad och kompetent socialchef för socialförvaltningen barn och familj i en kommun belägen i västra Skåne. Tjänsten är som konsult (antingen som anställd av oss på Jefferson Wells eller som underkonsult till oss) och sträcker sig initialt över 4 -... Visa mer
Söker du en ny utmaning inom socialtjänsten? Har du en socionomexamen eller likvärdig vidareutbildning samt gedigen erfarenhet av ledarskap inom områdena barn och familj samt äldreomsorg?

Vi är i behov av en engagerad och kompetent socialchef för socialförvaltningen barn och familj i en kommun belägen i västra Skåne. Tjänsten är som konsult (antingen som anställd av oss på Jefferson Wells eller som underkonsult till oss) och sträcker sig initialt över 4 - 5 månader med möjlighet till förlängning i ytterligare 6 månader. Önskad start den 15 februari.

Som socialchef kommer du att ansvara för enheten IFO samt äldreomsorgen. Vi ser gärna att du har långvarig erfarenhet av ledarskap inom socialtjänsten och tidigare har agerat som interimschef i uppdrag som motsvarar det nuvarande.

Din samlade erfarenhet kommer att bedömas utifrån din förmåga att leda och driva verksamheten inom alla områden av förvaltningen, inklusive individ och familj, funktionsstöd, HSL, hemtjänst och säbo.

Ditt uppdrag innebär att leda och fördela det dagliga arbetet genom ärendefördelning och ärendehandledning. Som resursperson kommer du även att vara ansvarig för budget, personal, arbetsmiljö och utvecklingsfrågor. Vi förväntar oss att du har kompetens och erfarenhet inom de aktuella arbetsområdena.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en positiv utveckling inom socialtjänsten i denna skånska kommun, ser vi fram emot din ansökan.

Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidena slut. Visa mindre

Junior Projektledare till Styrud Ingenjörsfirma AB

Ansök    Jan 9    Experis AB    Byggnadsingenjör
Vi söker en junior Projektledare till vår kund Styrud Ingenjörsfirma AB! Företaget behöver nu stärka upp sitt team och behöver därför en engagerad kollega till Projektledarteamet i syd. Vi söker dig som är i starten av karriären och som vill ta sig an rollen som projektledare. Rollen kommer ha utgångspunkt från Lomma men det geografiska området för olika projekt sträcker sig runt om i Sverige med fokus på Syd. Vi ser att du antingen kommer direkt från utb... Visa mer
Vi söker en junior Projektledare till vår kund Styrud Ingenjörsfirma AB!
Företaget behöver nu stärka upp sitt team och behöver därför en engagerad kollega till Projektledarteamet i syd.

Vi söker dig som är i starten av karriären och som vill ta sig an rollen som projektledare. Rollen kommer ha utgångspunkt från Lomma men det geografiska området för olika projekt sträcker sig runt om i Sverige med fokus på Syd.
Vi ser att du antingen kommer direkt från utbildning med ingenjörs-inriktning, eller att du kommer från anläggningsbranschen/markentreprenad praktiskt.

Frihet under ansvar
Arbetet som projektledare på Styrud är frihet under ansvar och du förväntas planera för din egen och projektets tid. Projekten varierar både vad gäller teknisk grad och ekonomisk storlek. Styrud har ett ISO-certifierat ledningssystem som innebär allt inom fastställda rutiner bereda och driva schaktfria ledningsprojekt samt vara en trygghet för såväl beställare som personal.
Med frihet kommer ansvar och det är därför viktigt att du är en person som inte låter något falla mellan stolarna. Detta kräver en person med god planering, proaktiv analys-förmåga och handlingskraftighet.

Nyfikenhet och viljan att lära framför praktisk erfarenhet
Vi söker dig som är junior och vill lära dig mycket. Vi sätter därför inga krav på att du redan kan allt om ledningsbygge med schaktfria metoder. Däremot är det viktigt att du är genuint nyfiken och visar intresse för att lära dig. Vidare har du en naturlig fallenhet för teknik och system.
Styrud erbjuder ett spännande arbete med utmaningar och utvecklingsmöjligheter i ett lag av kompetenta och trevliga kollegor.

Skicka gärna in en intresseanmälan så kontaktar vi dig ifall din profil stämmer överens med kommande uppdrag.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar hon vår kund Styrud där det över tid finns stora möjligheter till anställning hos kund om båda parter är intresserade av detta. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Jefferson Wells anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Holmberg på e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Facility Manager till jordnära kund

Ansök    Feb 16    Experis AB    Driftchef, fastighet
Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund. Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos os... Visa mer
Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund.

Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund.
Dina arbetsuppgifter
Som Facility manager är du länken mellan den interna serviceorganisationen, mottagare, hyresvärden samt övriga interna och externa serviceleverantörer/ entreprenörer. Du ska på plats företräda serviceenheten och ansvara för överenskomna serviceleveranser. Till din hjälp har du en servicegrupp som består av 13 medarbetare som du arbetsleder och har personalansvar för. Din servicegrupp ska arbeta flexibelt med olika serviceuppgifter såsom närservice, godshantering, lokalvård, post och verkstad. Själv rapporterar du till servicechefen och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med Facility managers från övriga serviceområden.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
* Tillsammans med servicechef, övriga Facility Managers och ledningsfunktioner leda och utveckla processer, rutiner och arbetssätt kring vår kunds servicetjänster.
* Personal- och ledningsansvar för medarbetarna inom servicegruppen.
* Tillsammans med servicechef arbeta med planerings- och budgetarbetet samt stödja vid inköp- och upphandlingar.
* Ekonomisk uppföljning.
* Administrera och följa upp inkomna serviceärenden i existerande ärendehanteringssystem.
* En stor del av arbetet kommer att bestå av kontakter av olika slag, allt från interna kunder och mottagare till externa leverantörer.
Vem är du?
Du är en duktig, kommunikativ och handlingskraftig ledare som förstår vikten av att skapa goda relationer med din omgivning. Du trivs i en roll där du träffar människor och har möjlighet att driva utveckling. Som person är du prestigelös och engagerad och genom din positiva attityd bidrar du till ett gott arbetsklimat med såväl nöjda medarbetare som mottagare.
* Du har arbetat som chef eller arbetsledare med personal- och ekonomiansvar.
* Du har kunskap och erfarenhet av serviceorienterad verksamhet.
* Du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete.
* Du har mycket god datorvana och behärskar MS Office.
* Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
* Du innehar B-körkort
* Som ledare har du förmågan att självständigt organisera och prioritera.
* Du har förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare.
* Du förstår vikten av lagspel och hjälper till där det behövs.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Visa mindre

Facility Manager till jordnära kund

Ansök    Jan 25    Experis AB    Arbetsledare, anläggning
Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund. Dina arbetsuppgifter Som Facility manager är du länken mellan den interna serviceorganisationen, mottagare, hyresvärden samt övriga interna och externa serviceleverantörer/ entreprenör... Visa mer
Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter
Som Facility manager är du länken mellan den interna serviceorganisationen, mottagare, hyresvärden samt övriga interna och externa serviceleverantörer/ entreprenörer. Du ska på plats företräda serviceenheten och ansvara för överenskomna serviceleveranser. Till din hjälp har du en servicegrupp som består av 13 medarbetare som du arbetsleder och har personalansvar för. Din servicegrupp ska arbeta flexibelt med olika serviceuppgifter såsom närservice, godshantering, lokalvård, post och verkstad. Själv rapporterar du till servicechefen och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med Facility managers från övriga serviceområden.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
* Tillsammans med servicechef, övriga Facility Managers och ledningsfunktioner leda och utveckla processer, rutiner och arbetssätt kring vår kunds servicetjänster.
* Personal- och ledningsansvar för medarbetarna inom servicegruppen.
* Tillsammans med servicechef arbeta med planerings- och budgetarbetet samt stödja vid inköp- och upphandlingar.
* Ekonomisk uppföljning.
* Administrera och följa upp inkomna serviceärenden i existerande ärendehanteringssystem.
* En stor del av arbetet kommer att bestå av kontakter av olika slag, allt från interna kunder och mottagare till externa leverantörer.

Vem är du?
Du är en duktig, kommunikativ och handlingskraftig ledare som förstår vikten av att skapa goda relationer med din omgivning. Du trivs i en roll där du träffar människor och har möjlighet att driva utveckling. Som person är du prestigelös och engagerad och genom din positiva attityd bidrar du till ett gott arbetsklimat med såväl nöjda medarbetare som mottagare.

* Du har arbetat som chef eller arbetsledare med personal- och ekonomiansvar.
* Du har kunskap och erfarenhet av serviceorienterad verksamhet.
* Du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete.
* Du har mycket god datorvana och behärskar MS Office.
* Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
* Du innehar B-körkort
* Som ledare har du förmågan att självständigt organisera och prioritera.
* Du har förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare.
* Du förstår vikten av lagspel och hjälper till där det behövs.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Visa mindre

Controller och ansvarig för målstyrning, Lomma kommun

Ansök    Nov 15    Experis AB    Controller
Är du en utåtriktad och kommunikativ ekonom på jakt efter nytt jobb? Skulle du trivas i en roll där du får kombinera traditionella controlleruppgifter med att arbeta övergripande med målstyrning och intern kontroll? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi söker nu en utvecklingsinriktad controller med ansvar för kommunens målstyrning till ekonomiavdelningen som är placerad under kommunledningsförvaltningen, kommunstyrelsen. Ekonomiavdelningen består av 13 ... Visa mer
Är du en utåtriktad och kommunikativ ekonom på jakt efter nytt jobb? Skulle du trivas i en roll där du får kombinera traditionella controlleruppgifter med att arbeta övergripande med målstyrning och intern kontroll? Då kan det här vara jobbet för dig.

Vi söker nu en utvecklingsinriktad controller med ansvar för kommunens målstyrning till ekonomiavdelningen som är placerad under kommunledningsförvaltningen, kommunstyrelsen. Ekonomiavdelningen består av 13 personer som tillsammans ansvarar för kommunens ekonomistyrning, processerna kring budget och rapportering, redovisning, finansfrågor, upphandling, målstyrning, e-handel samt beslutsstöd.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Tjänsten som controller och ansvarig för målstyrning i Lomma kommun innebär en kombinerad roll:

* Controller med nämndsansvar för Kommunstyrelsen samt för IFO verksamheten som ingår i socialnämndens verksamheter där nämndsansvaret ligger på annan controller
* Övergripande ansvar för Lomma kommuns mål- och uppföljningsprocess inklusive intern kontroll, samordnande ansvar för kommunens styrsystem samt systemansvarig för vårt system för mål och styrning.

I rollen som controller ingår att stödja förvaltningschef samt övriga chefer i arbetet med budget, uppföljning, prognoser, analyser och utvecklingsarbete. Tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelningen säkerställer du att våra chefer och politiker har de bästa förutsättningarna att leda och styra verksamheten med fokus på kommunens övergripande mål: kvalitet i framkant, hållbarhet, trygghet och kommunikation.


I din roll arbetar du med utvecklingsprojekt och omvärldsbevakning. Du får vara med att utveckla ekonomifunktionen som aktivt stödjer utvecklingen av kommunens verksamhet och ger cheferna rätt förutsättningar att leda sina verksamheter. Du är även involverad i att utveckla användningen av våra gemensamma system och verktyg.

I rollen som ansvarig för målstyrningsprocessen ingår att samordna och utveckla arbetet med kommunens målstyrning. Du har en nära dialog med politik och förvaltningar vid framtagandet är mål samt är huvudansvarig för uppföljningsprocessen. Arbetet innebär en ständig utveckling och förbättring av kommunens målstyrningsprocess, omvärldsbevakning och att föreslå förbättringar.

Som ansvarig för arbetet med intern kontroll samverkar du med förvaltningarna i analyser, kontrollmål samt uppföljning av dessa. Du omvärldsbevakar och säkerställer att arbetet med intern kontroll stödjer kommunens övergripande mål och utveckling. Du är även systemansvarig för vårt system för mål- och styrning och driver utvecklingsarbetet i nära samarbete med våra användare. Du har även en central roll i det fortsatt utvecklingsarbetet av kommunens styrsystem.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant examen från universitet eller högskola och som har flerårig yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och/eller mål och utvecklingsarbete i kommunal verksamhet är meriterande men du kan även komma med andra erfarenheter som är relevanta. Du har mycket god analytisk förmåga, kan se helheter och är duktig på att kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du har lätt för att använda olika IT-stöd i ditt arbete.

Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Du har förmåga att skapa förtroende, har lätt för att samarbeta och har god pedagogisk förmåga. Du är initiativrik, proaktiv och kommer i mål med dina uppgifter. Att du är noggrann är en självklarhet.

Vår värdegrund präglas av öppenhet, respekt och ansvar.

Anställningsform
Tillsvidareanställning.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lomma kommun med Jefferson Wells. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rikard Karlsson på telefon 0709-316 318 eller [email protected]. Du ansöker senast 5 december via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.

Välkommen med din ansökan!



Om Lomma kommun

Lomma kommun är belägen i västra Skåne utmed Öresundskusten och har ca 25 000 invånare. Närheten till havet, den höga kvaliteten i skola och barnomsorg samt mycket goda boendemiljöer präglar kommunen. Visa mindre